REKLAMAČNÍ ŘÁD
Jirák Motors s.r.o.- Základní informace
1.1. Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) u zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu www.automoto171.cz od společnosti:Jirák Motors s.r.o.
sídlo: Rožňák 56, 580 01 Knyk
IČO: 22657711
DIČ: CZ22657711
spisová značka C 54334/KSHK, vedená u Krajského soudu v Hradci Králové
E-mail: motoshop171@email.cz
Telefon: +420 722 134 799
Bankovní spojení: 274042881/0600
Jednatel: Miroslav Jirák
(dále jen "prodávající")1.2. Reklamační řád vychází z občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.).1.3. Kupující (zákazník) je povinen se před prvním použitím zboží seznámit s návodem k použití, montážním návodem, podmínkami údržby a bezpečnostními pokyny. Vadou není poškození způsobené nesprávným použitím, neodbornou montáží nebo zanedbáním údržby.
- Jak poznám, že můžu reklamovat
2.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady:
– zboží má vlastnosti, které byly sjednány nebo které jsou pro danou věc obvyklé,
– odpovídá popisu a vyobrazení na e-shopu,
– je v odpovídajícím množství a provedení,
– vyhovuje právním předpisům.2.2. Pokud se vada projeví:
– u spotřebitele: v průběhu záruční doby uvedené u produktu nebo v zákonné lhůtě,
– u podnikatele: dle dohody a obecné odpovědnosti za vady dle občanského zákoníku,může kupující uplatnit reklamaci.2.3. Za vadné plnění se nepovažuje zejména:
– běžné opotřebení odpovídající charakteru používání,
– poškození způsobené montáží nebo úpravou, kterou neprovedl autorizovaný servis,
– použití v rozporu s návodem nebo určením (např. tuning, zásahy do elektroinstalace bez oprávnění),
– mechanické poškození vzniklé po převzetí (pád, náraz, polití apod.),
– provozování v nevhodných podmínkách (prach, voda, nedostatečné chlazení motoru, jízda mimo určený terén u strojů, které nejsou pro to schválené, atd.).U čtyřkolek, motorek, helmy a ochranných pomůcek je extrémně důležitý bod "mechanické poškození po převzetí" – to typicky nejde reklamovat jako výrobní vadu.
- Kam reklamaci poslat / kde ji uplatnit
3.1. Reklamaci lze uplatnit těmito způsoby:
– e-mailem na: motoshop171@email.cz (popis vady + fotky/video, pokud jde o viditelnou vadu),
– poštou / dopravcem na adresu:
Jirák Motors s.r.o.
Rožňák 56
580 01 Knyk
– osobně po předchozí domluvě na tel. +420 722 134 799 (např. pro větší zboží, techniku).3.2. K reklamaci je vhodné přiložit:
– číslo objednávky nebo fakturu,
– popis vady (jak se projevuje),
– požadovaný způsob vyřízení (oprava / výměna / sleva / odstoupení).3.3. Bez uvedení kontaktu (telefon/e-mail) a dokladu o koupi můžeme řešení zdržet, protože nepoznáme, od koho zboží je. Ofiko zákon říká, že "doklad o koupi" může být např. e-mail/potvrzení objednávky, takže fakticky stačí, že prokážeš, že to bylo koupeno u nás.
- Jak reklamaci vyřizujeme
4.1. O přijetí reklamace kupující dostane potvrzení (typicky e-mailem).4.2. U spotřebitele je prodávající povinen rozhodnout o reklamaci (uznat/neuznat / předat k posouzení servisu) bez zbytečného odkladu a reklamaci vyřídit v zákonné lhůtě.4.3. Pokud je reklamace uznána jako oprávněná:
– vadu opravíme, nebo
– dodáme nové bezvadné zboží (výměna), nebo
– poskytneme přiměřenou slevu z kupní ceny, pokud je to domluveno, nebo
– pokud je vada podstatná a opravu/výměnu nelze zajistit, může být vrácena kupní cena proti vrácení zboží (odstoupení od smlouvy).4.4. U podnikatelských nákupů (kde kupující není spotřebitel) se postup řídí občanským zákoníkem mezi podnikateli. U těchto vztahů může být uplatněná náhrada odpovědnosti kratší a práva užší.
- Doprava při reklamaci
5.1. Kupující je povinen doručit reklamované zboží čisté a kompletní. V případě zboží s pohonnou jednotkou (např. čtyřkolka) nesmí být zbytečně kontaminované (bláto, olej vytékající z neodborného zásahu apod.), aby bylo možné bezpečné převzetí k posouzení.5.2. Pokud v rámci posouzení zjistíme, že vada není výrobní (např. jde o poškození pádem), můžeme účtovat náklady dopravy zpět a případně servisní diagnostiku, pokud byla provedena jen kvůli této reklamaci.
- Záruka a používání zboží
6.1. Zboží, které má charakter osobních ochranných prostředků (helmy, chrániče páteře, chrániče kolen, rukavice atd.), chrání zdraví při pádu. Po nárazu může být vnitřně poškozeno, i když zvenku vypadá "dobře". Takové poškození pádem je považováno za běžné použití výrobku v krizové situaci, ne za vadu.6.2. U strojů a mechanických dílů (čtyřkolky, díly pohonu, variátory, řídící jednotky, světla, elektroinstalace atd.) může být záruka podmíněna odbornou montáží a pravidelnou údržbou. Pokud se ukáže, že závada vznikla neodborným zásahem nebo úpravou bez souhlasu prodávajícího / autorizovaného servisu, nevzniká nárok z odpovědnosti za vady.
- Závěrečné ustanovení k reklamacím
7.1. Tento reklamační řád je nedílnou součástí Obchodních podmínek e-shopu www.automoto171.cz.7.2. Odesláním objednávky a převzetím zboží kupující potvrzuje, že se s Reklamačním řádem seznámil.